ARUBA

21 april 2018 - Oranjestad, Aruba

Bon Bini lezers van mijn Blog,

Deze week geen blog over het zonnige Curaçao, maar over het zonnige Aruba.

Een paar weken geleden lagen Kim en ik op het strand en gingen we een bucketlist maken met de dingen die we absoluut nog tijdens ons verblijf hier zouden willen doen. Een van die dingen was een weekendje Aruba en dat hebben we afgelopen weekend waargemaakt.

Omdat we goed gebruik van onze tijd wilden maken hebben we voor een vroege vlucht gekozen. We vlogen al om 08:15. De vlucht duurde inlcusief stijgen en dalen maar twintig minuten dus we waren al heel erg vroeg op Aruba waardoor we nog de hele dag hadden.
We zijn toen direct naar het hotel gegaan om in te checken. Toen dat allemaal geregeld was, was het tijd voor een ontbijtje. Dit hadden we namelijk nog niet echt gehad. We zijn toen lekker nederlands pannenkoeken gaan eten. Dat was de eerste keer in drie maanden dat we pannenkoeken aten dus dat beviel wel heel goed. Tijdens dit ontbijt zijn we gaan uitzoeken wat we de rest van de dag zouden kunnen doen. Ook hebben we toen gekeken hoe het met het vervoer ging. Het liefst hadden we een auto gehuurd, maar dat mocht niet omdat we nog geen 23 zijn. Achteraf bleek dit niet zo erg te zijn omdat er veel bussen en taxi's reden. Het verschil bij de bus in vergelijking met Nederland is dat je een prijs per traject betaald. Bij welke halte je er ook uit gaat, je betaald altijd even veel. De prijzen lagen tussen de 2 dollar en 2,60 dollar dus dat was goed te doen.
Na het ontbijt zijn we met de bus naar Oranjestad gegaan. Dit is het echte centrum van Aruba. We zijn toen eerste even gaan winkelen. Er waren een paar winkels waar ze merken zoals Only en Vero moda hadden, maar de meeste winkels waren toch een heel stuk duurder. Zo was er een winkelcentrum met onder andere Louis Vuitton, Prada, Rolex, Dolce & Gabbana en ga zo maar door.
Na het winkelen zijn we naar het historisch museum geweest en de Koning Willem-III-toren. Deze toren bestond uit heel veel stijlen trappetjes, maar als je eenmaal boven was had je een heel mooi uitzicht over heel Oranjestad. De klim naar boven was het dus zeker waard.
Koning Willem-III-toren
Het was ondertussen ongeveer half drie en we hadden het erg warm gekregen van de hele tijd in de zon lopen. We zijn toen terug naar het hotel gegaan om even af te koelen in het zwembad. Toen we daar ongeveer ander half uur gelegen hadden was het tijd om te douchen. Dit was toch wel een puntje waar ik naar uit keek omdat we eindelijk een warme douch hadden. Hier om curaçao is het water van de douche koud. Ik vind dat niet meer zo erg als de eerste dagen, maar lekker is toch echt anders.
Na een lange warme douche was het tijd om te gaan eten. We hadden gekozen voor tapas zodat we lekker verschillende hapjes konden delen. We waren redelijk vroeg gegaan met het idee dat we dan lekker veel rondes konden nemen. Dit verliep toch iets anders dan verwacht. Het formaat van de hapjes was erg groot voor tapas, waardoor we al naar twee rondes klaar waren.
Na het eten was het tijd voor de bioscoop. We zijn naar de film Truth or Dare geweest. Ik vond het een erg leuke film en zeker een aanrader.

Ook zaterdag hadden we weer een volle dag op de planning staan. We begonnen met een ontbijtje op het strand. We hebben daar een açai bowl gegeten. Dit was met banaan, blauwe bessen, Nutella, pindakaas en kokoswater. Ik had dit nog nooit op, maar vond het erg lekker en het vulde ook goed.
Na een tweede poging om te winkelen zijn we met de bus naar de California Lighthouse gegaan. Vanaf de laatste busstop was het niet ongeveer 40 minuten lopen en dat was best in eind met 30 graden. Zeker omdat we ook weer terug moesten, maar het was het wel waard.
California Lighthouse
De zaterdagmiddag hebben we afgesloten bij Splash! Dit is een soort stormbaan op het water. Dit was ook echt leuk om een keertje te doen en het water was lekker verkoelend.
Na wederom een lekkere warme douche was het tijd om te gaan eten bij het Hard Rock Cafe. Dit was iets waar ik al een hele tijd naar uitkeek omdat ik het eten daar erg lekker vind.

Toen was het alweer zondag en alweer onze laatste dag. We begonnen de dag met een ontbijtje bij de Starbucks dus dat is altijd goed. Daarna zijn we, met nog een nieuw drankje van de Starbucks, naar het Wilhelmina Park geweest. Dit park was een stukje kleiner dan verwacht, maar zeker niet minder mooi dan verwacht. We hebben hier heel veel leguanen gezien. Wel twintig bij elkaar. Hierna hebben we nog een tijdje door Oranjestad gelopen.
Na ons bezoekje aan Oranjestad was het tijd voor een lekkere sushilunch. Ook dit beviel weer heel goed.
Onze laatste uurtjes op Aruba hebben we doorgebracht in de vlindertuin. Ze hadden hier heel veel verschillende soorten vlinders die stuk voor stuk heel mooi waren. Ook hebben we nog een tour gekregen waarbij van alles over het leven van een vlinder verteld werd. Dit vond ik wel erg interessant om te horen.
Vlindertuin
Hierna was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan.

Het was dus een heel vol, maar ontzettend leuk weekend!