Nu al gek op Curaçao

19 februari 2018 - Willemstad, Curaçao

Bon Bini lezers van mijn blog,

Ik zit alweer twee weken op dit mooie eiland dus het is de hoogste tijd dat ik jullie maar even op de hoogte stel van al mijn avonturen hier!

Onze eerste twee weken waren een combinatie van vakantie houden en het regelen van de nodige zaken. Tijdens deze twee weken zijn we een stuk over vijf keer naar het strand geweest. We hebben steeds een nieuw strand bezocht en ik vond elk strand weer mooi en zeker voor herhaling vatbaar. Mijn doel is om aan het eind van mijn verblijf hier elk strand bezocht te hebben. Dit zijn er 37 is totaal dus ik heb er nog wat te gaan.

foto blog 1

Op het moment dat we ongeveer een week op Curaçao waren was het tijd voor Carnaval (Karnaval). Dit is echt een big happening hier. Op vrijdagavond zijn we naar de Tienerparade geweest. Hier liepen alle scholen mee, zo ook mijn stageschool. Doordat deze optocht erg lang was en ook pas om half tien begon ipv de originele tijd om zeven uur (ja zo gaat dat hier hè) was dit allemaal best lang geweest om te blijven staan. Op zondag zijn we naar de grote parade geweest en waren we beter voorbereid. Met onze meegebrachte stoeltjes en goed gevulde coolbox was het een heerlijke middag.

Omdat we hier de weg nog niet zo goed kennen maken we veelvuldig gebruik van Google Maps. Nu hebben we afgelopen week wel gemerkt dat google niet altijd de meeste praktische weg kiest. Dit heeft erin geresulteerd dat we meerdere keren op allemaal smalle vreemde weggetjes belanden met af en toe een flinke afdaling. Dit gecombineerd met het asociale rijgedrag (waar wij ondertussen goed aan meedoen) was het af en toe een heel avontuur om thuis te komen.

Tijdens deze twee weken hebben we ook al een paar 'probleempjes' gehad die we even moesten oplossen. Zo hadden we een lek gestoken band, een kapotte koelkast en een kapotte buitenlamp (waardoor we heel romantisch maar zeer onhandig bij kaarslicht gingen dineren). Maar dit was allemaal zo weer opgelost.

Vandaag ben ik dan echt begonnen met stage. Het was gelijk een zeer interessante dag. Ik ga de komende weken 12 uur wiskunde per week geven. Ik ga zowel Basis, kader en TL lesgeven. In eerste instantie kwam ik vandaag alleen observeren en kennismaken met mijn klassen, maar ik heb ook al gedeeltes van de lessen overgenomen. Dit was eerste even slikken omdat ik helemaal niks voorbereid had, maar toen ik eenmaal voor de klas stond was er niks meer aan de hand.

Ik kijk er erg naar uit om vanaf morgen mijn eigen lessen te gaan geven!

Hopelijk vond je het leuk om te lezen over mijn avonturen hier!

1. Toos Nab:
    19 februari 2018
    Lieve schat,wat een leuk en uitgebreid verslag.ik weet zo weer heel veel. Liefs Oma
  2. Margreet Nab:
    19 februari 2018
    Geweldig dat wij zo op de hoogte worden gehouden. Veel succes nog en de groetjes van van ons Ome Hans en Tante Greetje
  3. Helga kolen:
    19 februari 2018
    Wat fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt. De foto van het strand doet mij ook verlangen naar mooi weer, maar wij moeten hier nog even op wachten.
    Kan mij voorstellen dat het even schrikken was om onvoorbereid les te moeten geven, maar je hebt je er doorheen geslagen. Wat heb je gezien bij het observeren? Was er veel verschil met Nederland?
    Veel succes met je stage en groetjes aan de anderen.
  4. Jacco:
    19 februari 2018
    Leuk om te lezen. Vooral genieten!
  5. Veerle:
    Super leuk Laartje! Veel succes deze week op stage 😘
  6. Kees Jan:
    20 februari 2018
    Hoi, Fijn dat je tijd op Curaçao zo goed begonnen is. Ik ben benieuwd hoe het met je lessen zal gaan en hoe je contact met de lln gaat worden. Dat lezen we binnenkort beslist in een van je blogs.
    Groetjes!
  7. Jeannet Verbeek:
    20 februari 2018
    Leuk om te lezen Lara! Heel veel plezier nog en succes met je stage!
    Groetjes, Jeannet
  8. Cora Tonen:
    20 februari 2018
    Veel plezier daar en lekker genieten. Ben wel beetje jaloers als ik hier de voorruit sta te krabben; -)