Mama op bezoek, Shete Boka en Barbecue op het strand

14 mei 2018 - Willemstad, Curaçao

Bon Bini lezers van mijn Blog,

Een paar weken geleden heb ik mijn tussenevaluatie gehad. Over het algemeen was dit erg positief, maar er zijn natuurlijk ook nog een paar verbeterpuntjes. Een van de punten waar ik nog meer mee bezig mag zijn in de klas is het differentiëren. Ik heb hier wel al eerder over nagedacht maar vind het erg lastig om dit hier op Curaçao te doen. Dit komt voor een groot deel door de beperkte hulpmiddelen die ik heb. eigenlijk heb ik alleen het boek en een whiteboard. In Nederland zou ik bijvoorbeeld gebruik maken van een werkblad met extra oefeningen voor de leerlingen die meer moeite hebben met de stof. Hier gaat dat niet omdat printen gewoonweg te duur is. Alleen de toetsen worden geprint. Ook merk ik dat ik tijdens het differentiëren het digiboard of een beamer mis. Ik kan nu nooit een filmpje met uitleg laten zien.
Toch ga ik proberen om de komende weken op een andere manier het differentiëren toe te passen in mijn lessen.

Dinsdag 1 mei, de dag van de arbeid, waren we vrij. Ik ben toen met Joost naar Shete Boka geweest. Ik was hier al een keer eerder geweest, maar vond het mooi genoeg om nog een keer te gaan. Het blijft bijzonder om te zien hoe hoog het water tegen de rotsen aan slaat. Daarna zijn we doorgereden naar het westpunt en hebben we de rest van de middag op het strand gelegen.
Uiteindelijk hebben we de dag afgesloten bij Eetcafe De Buurvrouw. Hier waren we al meerdere keren langs gereden, maar nog nooit naar binnen geweest. We hebben hier erg lekker gegeten dus dat was een goede afsluiter van onze vrije dag.

IMG_3643

Afgelopen week is mama langs geweest. Doordat ik met hemelvaart vrij was hadden we veel tijd samen. We hebben het grootste gedeelte doorgebracht op het strand. Daar konden we lekker bijkletsen en ondertussen uitrusten en bruin worden.

Wel hebben we een paar toeristische uitjes gedaan. Zo zijn we samen naar de Grotten van Hato geweest. Hier kregen we een tour door de grotten en werd er veel vertelt over de geschiedenis. Dit was erg interessant en mooi om te zien. Vanaf buiten leken de grotten niet zo heel groot, maar dat was dus blijkbaar wel het geval.

Ook zijn we toen mama en was wezen barbecueën op het strand. We hebben eerst inkopen gedaan en zijn daarna met onze wegwerpbarbecue's richting Daai Booi vertrokken. Daar hebben we erg lekker gegeten. We hadden een hoop vlees en lekkere salades en sausjes. Het was een hele gezellige middag en ik denk dat we ergens in de komende weken nog wel een keertje gaan barbecueën.

1. Helga kolen:
    15 mei 2018
    Hallo Laura,
    Wat zal het fijn zijn geweest om je moeder weer te zien en weer bij te kletsen. je kon natuurlijk al veel van het eiland laten zien.
    Ook als je lang voor de klas staat, zijn er verbeterpunten. Confronterend vind ik het te horen dat zelf printen te duur wordt gevonden. Hoe komt dit? Krijgen zij niet dezelfde hoeveelheid geld als Nederlandse scholen? Ik ben benieuwd hoe je gaat differentiëren? Heb je hier al ideeën over? Heb je al gedacht aan de werkvorm convergente differentiatie?
    Succes en groetjes aan je huisgenoten
    Helga Kolen
  2. Kees Jan:
    15 mei 2018
    Hallo Lara,
    Ik ben wel benieuwd naar meer details van jouw stage. Fijn dat de tussenevaluatie positief was; hoe ga je nu verder? Wanneer heb je je eindgesprek? Wat valt je op bij het lesgeven aan deze lln?
    Veel plezier de komende tijd!
    Kees-Jan