Familiebezoek, wake boarden en zumba

13 april 2018 - Willemstad, Curaçao

Bon Bini lezers van mijn blog,

Het heeft deze keer iets langer geduurd, maar nu eindelijk weer een nieuwe blog.

In de alle eerste week van mijn stage heb ik meerdere malen de vraag gekregen of ik van plan was om na mijn stage op Curaçao te blijven om hier te gaan werken. Ik heb toen als antwoord gegeven dat ik dat nog helemaal niet wist omdat ik nog totaal niet wist wat ik kon verwachten. Nu ik bijna twee maanden stage loop kan ik deze vraag wel beantwoorden. Mijn antwoord is: Ik heb het momenteel erg naar mijn zin bij mijn stage, maar zou hier niet voor vast kunnen en willen werken. Dit komt doordat de manier van lesgeven hier erg autoritair is. Bij sommige lessen krijg ik echt het idee dat ik politieagentje aan het spelen ben. De leerlingen zijn het niet gewend om interactie plaats te laten vinden en ook is de band tussen docent en leerling veel afstandiger dan in Nederland. Dit is iets wat ik wel echt mis bij het lesgeven.

Naast het lesgeven heb ik natuurlijk ook een hele hoop leuke dingen meegemaakt.
Een van die dingen is dat ik ben gaan wake boarden. Dit was voor mij de eerste keer dat ik dat deed en ik vond het echt onwijs leuk om te doen. We zijn de hele middag met een bootje op het water geweest en om beurten gingen we achter de boot op onze water ski's of wake board. De eerste paar keer was het het nog heel erg wennen. Het opstaan was in het begin moeilijker dan dat ik verwacht had. Toen ik dit eenmaal onder de knie had ging het mij wel redelijk goed af. Het is me uiteindelijk zo goed bevallen dat ik misschien nog wel een keer gaan wake boarden tijdens mijn verblijf hier.

20180316-151020

De afgelopen twee weken zijn Papa, Nadia en Rudy hier op bezoek geweest. Ik vond het wel weer erg leuk om ze te zien. Ik heb tot nu toe gelukkig nog geen heimwee gehad, maar toen ze eenmaal hier waren merkte ik toch wel dat ik ze gemist had. Ik heb ze onder andere ons appartement en mijn stage school laten zien. Voor de rest zijn we veel uiteten geweest, hebben we verschillende stranden bezocht, hebben we de Christoffelberg beklommen en zijn we naar klein Curaçao geweest.

Sinds afgelopen maand zijn we ook begonnen met Zumba. Dit is twee keer per week bij ons om de hoek, dus dat is ideaal. Op dinsdag is het een uur lang zumba en op donderdag 30 minuten krachttraining en 30 minuten zumba. Het is wel redelijk vermoeiend, maar ik vind het wel leuk om te doen. De krachttraining van donderdag zorgt er wel voor dat ik de meeste vrijdagen spierpijn heb, maar dan hebben we tenminste echt het gevoel dat we iets gedaan hebben.

Dit weekend ga ik samen met Kim voor drie dagen naar Aruba en hoe dat was kunnen jullie allemaal in mijn volgende blog lezen!

1. Truus Hermans:
    13 april 2018
    Beste Lara,
    Het is een geweldig compliment dat je gevraagd is of je wil blijven. Neem de tijd om erover na te denken. Het kan goed zijn dat je over een jaartje denkt dat je best voor een paar jaar op Aruba of Curaçao zou willen werken. Je hoeft geen beslissing te nemen voor de eeuwigheid.
    Geniet intussen van alles wat nieuw voor je is!
    Groet,
    Truus
  2. Helga kolen:
    13 april 2018
    Fijn lara om weer een blog van je te lezen.
    Uit je verhaal blijkt dat je het goed naar je zin hebt.
    Veel succes verder en ik mail je nog.
    Groetjes aan de rest
  3. Hetty van Nieuwamerongen:
    14 april 2018
    Ha Lara,
    Mooie dingen maak je mee. En door het onderwijs daar ontdek je waarschijnlijk steeds meer wat voor docent je zijn wilt.
    Goed te zien dat je geniet.
    Hetty
  4. Toos Nab:
    17 april 2018
    Weer een leuk verhaal Lara. Wel leuk hè je zus en vader op bezoek. Hier zijn ook wel leuke banen. Kom gewoon maar naar huis.Want ik mis je echt. Liefs Oma xxx